Nie wyrażam zgody na kopiowanie, rozpowszechnianie, przetwarzanie ani jakiekolwiek inne używanie zdjęć, treści, elementów graficznych z mojego bloga.

niedziela, 30 września 2012

Obiadowa sałatka Gyros po mojemu

Obiadowa sałatka Gyros



Składniki (2 porcje)

ok. 200 gram fileta z kurczaka
ok. 6 liści kapusty pekińskiej
4 średnie pieczarki
pół puszki groszku
4 średnie ogórki małosolne (lub kiszone)
mała czerwona cebula
chleb żytni
opcjonalnie: por, roszponka lub rukola

sos jogurtowo-czosnkowy
jogurt naturalny ewentualnie łyżka majonezu
ząbek czosnku
bazylia, pieprz, gałka muszkatałowa

Przygotowanie: 

Kapustę pekińską myjemy, kroimy na paski. Groszek odsączamy, dorzucamy do miski. Kurczaka kroimy w kostkę, przyprawiamy (u mnie piri-piri), podsmażamy na patelni ceramicznej bez tłuszczu (bądź innej z niewielką ilością oleju rzepakowego). Cebulę kroimy w kostkę, pieczarki w talarku, ogórki w kostkę, wszystko mieszamy. W mojej wersji jest jeszcze roszponka oraz pokrojony w talarki por, ale zazwyczaj robię wersję skromniejszą podaną powyżej. 
Kurczaka wrzucamy na wierzch. 
4 małe kromki pieczywa żytniego kroimy w kostkę i robimy grzanki. Ewentualnie można zjeść sałatkę z kromką chleba ;)
W osobnej miseczce przygotowujemy sos czosnkowy, mieszając wszystkie składniki.
Sałatkę polewamy sosem i gotowe.

Uwagi
Sałatka powstała z modyfikacji przepisu od dietetyka. Dodałam do niego pieczarki, chleb zrobiłam jako grzanki, sos z musztardowo-ketchupowego zamieniłam na czosnkowy. Jest pyszna, pożywna, lekka i nie ma zbyt wiele kalorii :)



4 komentarze:

  1. Wiem, że na ceramicznych patelniach niby można smażyć bez tłuszczu, ale ja jednak uważam, że mięsko znacznie lepiej smakuje jak jest usmażone choćby i na łyżce oleju rzepakowego (olej jest dobrym przewodnikiem smaku). Sałatka pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie sałatki na obiad, często robię

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ten chlebek dodany do sałatki. Takiej wersji jeszcze nie widziałam :) Na inne wersje zapraszam na gyros przepis

    OdpowiedzUsuń