Nie wyrażam zgody na kopiowanie, rozpowszechnianie, przetwarzanie ani jakiekolwiek inne używanie zdjęć, treści, elementów graficznych z mojego bloga.

sobota, 5 stycznia 2013

Cynamonowe bułeczki z rodzynkami i żurawiną z maszyny

Cynamonowe bułeczki z rodzynkami i żurawiną z maszyny



Składniki ( na ok. 10-12 bułeczek)
350 gram mąki pszennej
25 gram świeżych drożdży
50 gram rozpuszczonego masła
dwie-trzy łyżki brązowego cukru
200 ml mleka
jajko
szczyptę soli

Składniki wrzuciłam do maszyny na program dough oczywiście najpierw masło,mleko,jajko, sól i cukier, na to mąkę i na to pokruszone droższe, można samemu zagnieść i zostawić na jakieś 1,5h godziny do wyrośnięcia.

Całość po wyrośnięciu wyjęłam, rozwałkowałam na prostokąt ok. 5mm grubości, pomaziałam 40 gramami rozpuszczonego masła i na oko posypałam brązowym cukrem, rodzynkami, żurawiną i cynamonem.
Zwinęłam, pokroiłam w 2-3cm paski, położyłam na blaszkę i na 20min do piekarnika 200 stopni.

UWAGI:
Ponieważ jestem fanką ciasta drożdżowego raz na jakiś czas szaleję z takimi przepisami choć wiem dobrze, że to jest mało zdrowy przepis. Ale czasem w życiu można :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz